Prachtige week gehad in Sydney en The Outback

11 maart 2019 - Sydney, Australië

One Tree Hill - Auckland

Ik ben inmiddels aangekomen in het prachtige Nieuw-Zeeland. Wat een verandering! Groen, heuvels en bergen en veel schapen. Volgende week volgen mijn eerste reiservaringen van mijn belevenissen hier.

Eerst wil ik jullie mee terugnemen naar de geweldige dagen die ik in Sydney en The Outback heb gehad de afgelopen week, samen met Ramona. Kijk zeker ook de twee video's!

Vorige week vrijdag (1 maart) ben ik aangekomen in Sydney waar ik Ramona heb getroffen. Zo bijzonder om elkaar zo ver weg van huis te ontmoeten, maar ook weer zo gewoon :-) Het is heerlijk om alleen te reizen, maar ook fijn om weer even met iemand samen te zijn.

De eerste avond hebben we lekker een hapje gegeten bij de Italiaan en daarna zijn we nog even op stap geweest in Oxford Street om alvast wat mee te krijgen van het Mardi Gras gevoel.

Zaterdag zijn we naar de Mardi Gras Parade gaan kijken, wat was dat schitterend. Zo mooi om al die mensen te zien die durven te zijn wie ze zijn, zo belangrijk en goed dat dat hier gevierd wordt. We kregen er gewoon kippenvel van. Na de parade zijn we naar een afterparty gegaan, geleid door een vrolijke dragqueen die ons de weg wel zou wijzen. Tot in de vroege uurtjes doorgefeest.

Zondag 3 maart hebben we met de Hop-on Hop-off bus de stad doorkruist. Natuurlijk konden we de Harbour niet overslaan met het Opera House en de Harbour Bridge. 's avonds zijn we met de ferry naar Manly gegaan. Tijdens de Ferry tocht hadden we een schitterend uitzicht over de Skyline van Sydney.

Maandag 4 maart heerlijk geluierd op het strand bij Bondi Beach.

Harbour BridgeOpera House

Dinsdag 5 maart zijn we naar Alice Springs gevlogen. Precies in het midden van Australië. De echte outback. Hier hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Kings Canyon gereden dwars door the Red Desert. Wat een ander leven. Flaming Hot! En heeeeeel veel vliegen. Je moest dus echt een netje dragen over je hoed. In Kings Canyon overnacht en hier belaagd door een Dingo (soort wilde hond). Vanuit Kings Canyon doorgereden naar Uluru / Ayer's Rock. De echte reden waarom we hier heen gingen. Wat een steen is dat! Niet te bevatten. In de avond hebben we hier de zonsondergang gekeken en een heerlijk diner gehad in de buitenlucht. Daarna hebben we een beschrijving van de sterren gehad.....nog nooit zo helder de sterren gezien. Hierna een wandeling gemaakt door "Field of light" een veld vol verlichting, in de woestijn, ter grote van twee voetbalvelden. Heel subtiel met allerlei verschillende kleuren, erg bijzonder. De laatste dag hebben we Uluru (Ayer's Rock) van dichtbij bezocht en zijn we weer teruggereden naar Alice Springs door the desert. De dag erop weer teruggevlogen naar Sydney, en vanuit hier naar Auckland in Nieuw-Zeeland. Ik moest weer afscheid nemen van Ramona, jammer, want het was super tof samen!

Alice SpringsUluru champagneKata TjuraUluru / Ayer’s rock

1. Ad en joke:
    11 maart 2019
    Een leuk verslag , en fijn om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt.
    Heb je rond of op de Ayer,s Rock gelopen ?
    We kijken uit naar de video's , en het volgende verslag van Nieuw Zeeland .
    Veel plezier in Nieuw Zeeland !!!!!!!
  2. Danny:
    Dank je wel! Wel een stuk rond Ayer’s Rock gelopen. Erop mocht helaas niet meer
  3. Netty Bartels:
    11 maart 2019
    Jullie hebben je wel vermaakt zo te lezen. Nog veel plezier en geniet ervan
  4. Evelien:
    11 maart 2019
    Supercool wat jullie allemaal gedaan hebben! Heel veel plezier in Nieuw Zeeland 👍👍
  5. Pa:
    11 maart 2019
    Ziet er allemaal prachtig uit
    Veel plezier verder nog
  6. A goorden:
    11 maart 2019
    Heel leuk dat je het zo goed na je zin heb en samen met ramona nog weg geweest aan de foto's te zien is het er prachtig nog veel plezier gr annie
  7. Kim:
    11 maart 2019
    Leuk om te lezen. Heel veel plezier nog
  8. Chantal:
    Super 😍