Vierde en vijfde week in Nieuw-Zeeland

15 april 2019 - Lorne, Australië

Het is weer even geleden dat ik wat heb geplaatst....te druk met mooie dingen zien! Maar nu een extra lange update, een hele middag werk ;-)

Ik ben inmiddels terug in Australië, waar ik zeven daagjes lekker ga uitrusten in Lorne aan de Great Ocean Road. Ik heb het mooie Nieuw-Zeeland dus verlaten....met pijn in mijn hart. Het gaat me nog steeds super....al komt het einde wel in zicht, over drie weken vertrek ik weer naar Nederland (om daarna weer snel naar Amerika te vertrekken haha).

Ik wil jullie natuurlijk graag laten zien wat ik de laatste twee weken in Nieuw-Zeeland nog heb meegemaakt en beleefd, dus hierbij weer twee videovlogs, een reisverhaal en wat foto's.

Video blogVierde week Nieuw-Zeeland

Video blog: Vijfde week Nieuw-Zeeland

Blue Pools, een kleine wandeling maar was het zeker waard. Prachtige kleuren van het water:

Blue Pools

Blue Pools 2Blue Pools 3

Een beleving die ik nooit meer ga vergeten was een Heli Tour die ik heb gemaakt naar de Fox & Frans Jozef Glaciers. Geweldig....hoogtevrees ben je hier snel kwijt door de indrukwekkend pracht van de gletsjers.

Fox Glacier 3Fox Glacier 2

Fox Glacier 1

Uitzicht op de gletsers en Mt. Cook vanaf Lake Matheson (let vooral op de perfecte weerspiegeling in het water):

Lake MathesonLake Matheson 2

Mooie uitzichten op Lake Pukaki en Lake Tekapo, gelegen in het midden van het Zuidereiland. De kerk van de goede herder is een "Must See".

Lake PukakiFox Glacier 4Lake Pukaki

Arthur's Pass is een van de weinige wegen die van de oostkust naar de weskust loopt. Bergen, steil en veel slingerwegen, niet mijn hobby, maar dit kon me niet weerhouden om de weg toch te rijden.

Arthur's Pass ViaductArthur's Pass 2

Pancake Rocks aan de Westkust:

Pancake Rocks

Nelson is een mooie stad in het Noorden van het Zuidereiland. Om precies te zijn is Nelson het exacte centrum van Nieuw-Zeeland. Een goede uitvalsbasis om Abel Tasman National Park te bezoeken. Een prachtig nationaal park met veel coastal trails. De baaien en uitzichten zijn uniek en schitterend, Ik heb hier een paar trails gelopen. Je kunt de trails bereiken door je af te laten zetten met een watertaxi (als je geen zin hebt om de gehele coastal track in vier dagen te lopen) Split Apple Rock is een bekend icoon aan de kust hier.

Split Apple Rock - Abel Tasman National Park

Abel Tasman National Park 1Abel Tasman National Park 4Abel Tasman National Park 3

Abel Tasman National Park 2

Kaikoura.....prachtig gelegen aan de bergen en de zee...wat een uitzichten. Hier had ik de hoop om twee dingen van mijn bucketlist te kunnen strepen: Een walvis zien en dolfijnen in het wild (na twee niet bevredigende eerdere pogingen ze te zien). Nou....ik had geluk....één van de mooiste ervaringen..

Kaikoura BeachKaikouraSperm WhaleDolfijnen

Christchurch is geen buitengewoon mooie stad. Met name omdat er veel verwoest is door een grote aardbeving in 2011. Ook de recente aanslag heeft zijn sporen bij de bevolking achtergelaten. Juist daarom vond ik dat Christchurch toch een bezoek waard was. Het monument voor de slachtoffers van de aardbeving (waar ook de slachtoffers van de aanslag herinnert worden) was erg indrukwekkend.

Christchurch Earthquake Monument

Dunedin is een stad in het zuiden met sterke banden met Schotland. Dit is te zien in de historische gebouwen. Mooie stad, maar was een kort bezoek.

Dunedin 1

De laatste stop voor mij was Queenstown, vanuit hier ben ik naar Melbourne gevlogen. Queenstown is prachtig gelegen en rondom Queenstown zijn veel opnames geschoten voor de Lord of the Rings films. Aangezien ik een flinke filmnerd ben kon ik het niet laten een aantal van deze locaties nog te bezoeken op mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland. Zoals ik eerder al zei, wegen in Nieuw-Zeeland zijn euhm bijzonder. Om de locatie van Isengard (in Paradise) te bereiken moest ik een uur over een onverharde weg rijden ;-)

Kawarau GorgeTwelve Mile DeltaParadise - IsengardParadise

Tot zover mijn avonturen in Nieuw-Zeeland....maar ik kom er zeker weer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    Geweldig mooi 😘😘
  2. Mellanie Roks:
    15 april 2019
    😍 en je ziet ook overal zo gelukkig Dan !
    Once in a life time
  3. Pa:
    15 april 2019
    Zal wel indruk maken zo mooi,
  4. Nicky:
    15 april 2019
    Heel mooi! Zit er weer bijna op, heel snel gegaan!! Tot over een paar weekjes 😘😘
  5. Ad en Joke Jongenelen:
    15 april 2019
    Danny je beschijft het zo goed , het is een plezier om het te lezen en jou foto,s te bekijken .
  6. Angela:
    16 april 2019
    Leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat! Wat een mooie en gave dingen doe je toch! Geniet nog een paar weekjes daar
  7. Renske:
    28 april 2019
    Misschien toch emigreren naar Amerika/Nieuw-Zeeland? ;) Geniet van je laatste weekjes 'vakantie' !! Leuk om je verhalen te lezen, foto's te zien en de vlogs.
  8. Nadine:
    3 mei 2019
    Mooi Dan, en wat gek dat je over 3weken alweer naar Nederland vliegt!!!