Tweede week Nieuw-Zeeland

23 maart 2019 - Taupo, Nieuw-Zeeland

23 maart, wat vliegt de tijd. Ik ben alweer over de helft van mijn eerste reis. Vandaag maar even mijn haar laten knippen, dat was hard nodig...! Ik kan dit echter nog wel even volhouden :-) Ik vermaak me goed en iedere dag weer volop nieuwe, prachtige indrukken.

Ook de laatste dagen weer prachtige dingen gezien.

Zie  ook weer mijn video log: Tweede week in Nieuw-Zeeland

Een lange wandeling (Bijna tot spugens toe, met mijn geweldige conditie) gemaakt naar Cathedral Cove, een rotsbrug/grot aan de kust bij Hahei.

Cathedral Cove

De dag erop mooie watervallen gezien, Owharoa Falls.

Owharoa Falls

Woensdag 19 maart ben ik aangekomen in Rotorua wat bekend staat om zijn thermale activitveit. Er zijn volop parken met geisers, hot pools en kraters. In de omgeving heb ik Kuirai Park, Te Pua en Wai-O-Tapu Wonderland bezocht. Heerlijk die geuren, mengeling van scheten en rotte eieren....maar o zo mooi.

Ook heb ik in Taupo nog even gepoedeld in een hot pool, wat ze hier een thermal spa noemen. Dit is gewoon aan de rivier, het ene stuk is erg warm en iets verderop super koud...apart!

Wai-o-TapuWai-O-Tapu

Donderdag 20 maart heb ik White Island bezocht. Dit op advies van mijn oom en tante die er ook zijn geweest. De excursie is vrij prijzig, maar de ervaring is super. White Island is een maritieme vulkaan ongeveer 48 kilometer uit de kust van Whakatāne. Het eiland is dus eigenlijk een grote actieve vulkaan die regelmatig uitbarst, de laatste grote uitbarsting was in 2000. Na een boottocht van anderhalf uur ben je op het eiland. Je moet het laatste stukje met een rubberboot en het is verplicht om een helm te dragen. Ook krijg je een gasmasker als je niet meer tegen de zwavellucht kan. Wat  bijzonder om daar rond te lopen....de stoom, walmen, grote krater en een landschap dat eerder op mars thuis hoort. Ook zijn er de ruines te zien van een oude fabriek. Hier werd in de jaren 30 zwavel gedolven.

White Island 2White Island 1

Ik ben een groot fan van The Lord of The Rings en The Hobbit films, dus een bezoek aan de filmset van Hobitton mocht niet ontbreken. Ik ga de komende weken ook nog andere opname plekken bezoek, zoals Mordor / Mt Doom. De hobbitton movie set is bewaard gebleven na de opnamen van The Hobbit films en er is daadwerkelijk daar gefilmd. Prachtig aangelegde omgeving, tientallen hobbit holes zijn er te zien en alles is perfect je voelt je echt een hobbit (zij het een hele grote)....zeker een aanrader.

Hobbiton Movie Set 1Hobbiton Movie Set 2

Inmiddels ben ik in Taupo aangekomen om morgen door te reizen naar Tongariro National Park, waar ik een flinke trail ga lopen om de verschillende bergen daar te kunnen zien.