Weer een paar dagen verder: Airlie Beach - Cardwell - MacKay - Yeppoon

20 februari 2019 - Yeppoon, Australië

Kangoeroes op strand Cape Hillsborough National Park - 3

Daar ben ik weer! Het is een paar dagen geleden, maar ik ben druk bezig geweest met mooie plekken te bezoeken.

Dus nu even mooi, vol reisverhaal van een aantal dagen. Kijk ook mijn vlogs bij het video gedeelte!

Afgelopen zaterdag ben ik uit Cairns vertrokken naar Cardwell. Ik heb een auto opgehaald bij Hertz en toen mocht ik los....links rijden. Nou, dat was best  nog even wennen. Het eerste uur heb ik maar liefst twee keer op de foute weghelft gezeten... Gelukkig was er weinig verkeer. Na een uurtje leken mijn hersenen geherprogrammeerd om links te rijden en is eigelijk alles prima gegaan.

Heel aangekomen in Cardwell en daar in een charmant motelletje de nacht doorgebracht. Een drankje en hapje gedaan met een Australisch stel, wat best gezellig was. Ze hebben gelijk hun adresgegevens overhandigd, mocht ik ik ze nodig hebben tijdens mijn reis, handig zulke kennissen! Gedurende nacht heeft een slang een kanarie uit de volière van de eigenaars opgegeten, vervolgens was hij te dik om nog door de tralies te passen. Je kunt wel raden wat ze met de slang hebben gedaan...

Uitzicht motel Cardwell

In de ochtend weer vertrokken naar Airlie Beach, een ritje van vijf uur. Ik had hier een prachtig appartement met uitzicht op de haven. Iedere avond had ik hier bezoek van papegaaien, die je kon voeren. Zelfs zo brutaal dat ze gewoon op je arm vlogen.

Papegaai Airlie Beach

Maandag heb ik een boottocht gedaan naar de Whitsunday Islands. Daar weer gesnorkeld en het tweede mooiste strand van de wereld bezocht: Whitehaven Beach. Schitterend!

Uitzicht appartement Airlie BeachMarina Airlie BeachWhitsundays National ParkWhitehaven beach 1Whitehaven beach 3Whitehaven beach 2

Na Airlie Beach ben ik doorgereisd naar MacKay waar ik Eungella National Park heb bezocht. Weer een bushtocht gemaakt naar een waterval in de snikkende hitte.... Ook een uur bij een rivier gezeten op de uitkijk naar platyphus (vogelbekdier) helaas zonder succes...wel een turtle gezien ;-)

Eungella National ParkEungella National Park - Waterval 2Schildpad

Aangekomen in MacKay had mijn Airbnb gastvrouw een perfecte tip voor me: Kangoeroes kijken op het strand bij zonsopgang in Cape Hillsborough National Park. Even over nagedacht, maar toch mijn wekkertje om 04:00 uur gezet en op weg gegaan. Wat was dat de moeite waard, wat een prachtige ervaring...zie ook de overige foto's en de kangoeroe vlog.

Kangoeroes op strand Cape Hillsborough National Park - 4Kangoeroes op strand Cape Hillsborough National Park - 6Kangoeroes op strand Cape Hillsborough National Park - 8

Na mijn kangoeroe ontmoeting ben ik nog even teruggereden naar mijn Airbnb in MacKay om nog even op mijn gemak te ontbijten en te douchen. Daarna ben ik vertrokken naar Yeppoon, lange rit van vier uur. Hier zit ik nu weer in een strand appartementje mijn reisverhaal te typen.

Er schijnt een cycloon onderweg te zijn naar South Queensland. Cycloon Oma. Een cycloon gaat zelden of nooit aan land, maar kan wel heel veel regen, harde wind en floods veroorzaken. Dit kan dus mijn reis erg beïnvloeden volgende week (dit weekend zou die op zijn top zijn). Ik ga namelijk precies richting het zuiden: Via Agnes Water, Bundaberg, Brisbane, Goldcoast naar Byron Bay.

Finger's crossed dus! Maar zal wel goedkomen. In het ergste geval moet ik me ergens een week opsluiten. Zaterdag 1 maart moet ik wel in Byron Bay zijn, want dan vlieg ik naar Sydney.

Ik houd jullie op de hoogte, See you!

1. Mama:
    20 februari 2019
    Wat een belevenissen, geniet ervan 😘😘😘
  2. Pa:
  4. Nadine:
    Te gek!
  5. Marlieke Ros:
    21 februari 2019
    Wauw!! Vooral dat strand en die kangoeroes, super gaaf!